Abc4home.pl – Dom pełen wrażeń

Odmień swój własny dom

Szafy biurowe – kiedy się przydadzą i na co zwracać uwagę?

szafa biurowa

Szafa biurowa to absolutnie niezbędne wyposażenie każdego profesjonalnie zaprojektowanego biura. Można w niej przechowywać m.in. firmowe dokumenty oraz akta. Z tego też względu warto wyposażyć biuro przynajmniej w kilka takich szaf. Najpierw trzeba poznać podstawowe rodzaje szaf biurowych oraz ich możliwości. Kiedy się przydadzą oraz na co zwracać największą uwagę przy ich zakupie? Oto kilka sprawdzonych porad dla niezorientowanych.

Szafy biurowe – na jakie rodzaje można się zdecydować?

Dobierając wysokiej klasy szafy biurowe warto skupić się na swoich podstawowych potrzebach. Aktualnie do dyspozycji potencjalnych inwestorów oddano następujące rodzaje szaf biurowych:

  • szafy z drzwiami z żaluzją,
  • szafy z drzwiami skrzydłowymi,
  • szafy z drzwiami przesuwnymi,
  • szafy na segregatory,
  • szafy zamykane,
  • szafy na dokumenty oraz akta.

Kluczem do sukcesu jest dokładne przeanalizowanie poszczególnych parametrów technicznych konkretnych szaf. Za każdym razem szafa powinna być dopasowana do aranżowanego pomieszczenia biurowego, biorąc pod lupę m.in. jego wielkość. 

Szafy biurowe – kiedy po nie sięgać i dlaczego warto to robić? Na czym się skupić?

Szafa biurowa sprawdzi się zarówno w mniejszych, jak i większych firmach. Warto po nią sięgać przede wszystkim wtedy, gdy właściciele biur chcą zadbać o uporządkowanie dokumentów i akt. Dzięki temu wszystkie dokumenty znajdą się w jednym miejscu, a w firmie nie będzie miejsca na bałagan. Przy ostatecznym wyborze należy kierować się m.in. rozmiarem oraz kolorem szafy, dopasowaniem szafy do innych mebli biurowych oraz całego wnętrza (np. pod kątem stylu), zastosowanymi materiałami (np. drewno lub metal) oraz możliwością swobodnej regulacji (przy pomocy stopek – poziomowanie). 

Nowoczesne i solidne szafy biurowe kryją w sobie wiele zalet. Chodzi tutaj m.in. o ich wszechstronność zastosowania, ponieważ sprawdzą się nie tylko podczas przechowywania akt i dokumentów, ale też rozmaitych akcesoriów biurowych. Dzięki temu pracownicy z łatwością odnajdą potrzebne im przedmioty, a w pracy biurowej nie będzie dochodziło do niepotrzebnych opóźnień. Skorzystają na tym firmowi klienci. Jeśli w biurze będzie się przechowywało poufne dokumenty (akta, faktury), które nie powinny wpaść w niepowołane ręce, warto wybrać szafy biurowe zamykane na klucz. Omawiane szafy pozwalają na łatwiejsze zorganizowanie pracy w biurze. Dodatkowo mogą być doskonałym urozmaiceniem dla firmowych wnętrz. Jeśli właściciele biur nie mają pomysłu na to, w jakie szafy mogą zainwestować, powinni poprosić o wsparcie doświadczonych projektantów wnętrz.