Remont mieszkania w bloku wydaje się dużo prostszy niż remont domu, przy którym jest działka, z której można swobodnie korzystać. Może i zakres prac przy remoncie mieszkania jest mniejszy niż przy remoncie domu, ale ograniczona ilość miejsca powoduje, że taki remont jest prawdziwym wyzwaniem. Problemem może być pozbycie się odpadów poremontowych i innych odpadów, które są z nim związane, choćby wymienianych mebli czy też innych elementów wyposażenia mieszkania. Co zrobić z takimi odpadami? Remontując dom, można takie odpady na jakiś czas zostawić na działce. Przy bloku leżeć nie mogą. Jeśli na osiedlu jest w tym czasie prowadzona zbiórka odpadów wielkogabarytowych, stare meble i podobne rzeczy można wystawić pod śmietnik. Nie rozwiązuje to jednak problemu odpadów, wiele z nich bowiem i tak pozostanie. Planując remont mieszkania, przed rozpoczęciem prac warto zamówić odpowiedni kontener na odpady.
Kontener na odpady czy kontener na gruz?
Pomimo tego, że kontenery na odpady lub gruz są takie same, decyzja, który zamówić jest bardzo istotna. Jeśli spodziewamy się, że po remoncie pozostanie tylko gruz – skute płytki, elementy ścian i podobne rzeczy – kontener na gruz jest najlepszym wyborem. Nie można jednak zapominać, że poza gruzem nic w takim kontenerze znaleźć się nie powinno. Gruz z kontenera będzie bowiem poddany recyklingowi. Zostanie skruszony i posłuży do innych celów. Bardzo często takie kruszywo wykorzystuje się do utwardzania dróg. Taki gruz musi być czysty, nie może być jednak pomieszany z innymi odpadami. Jeśli i innego typu odpady mogą pozostać, wskazane jest zamówienie kontenera na odpady lub dwóch kontenerów. Jednego na odpady, drugiego zaś na inne śmieci.
Zlecenie podstawienia kontenera
Firma, która realizuje wywóz gruzu Warszawa, jest w stanie podstawić kontener na umówiony dzień, a nawet godzinę. Dla własnej wygody lepiej jednak zlecić podstawienie kontenera na dzień wcześniejszy, szczególnie jeśli przy bloku jest mało miejsca. Istnieje bowiem ryzyko, że nie będzie możliwości pozostawienia kontenera z uwagi na zaparkowane przy bloku samochody. Mając zapas czasu, można zaczekać, poprosić sąsiadów, by nie parkowali w tym miejscu lub przestawili samochody, a nawet przestawić kontener w lepsze miejsce, gdy będzie już wolne. Zamawianie go dokładnie na dzień i godzinę rozpoczęcia remontu to ryzyko. Jeśli nie będzie można pozostawić go pod blokiem, rozpoczęcie remontu się opóźni.
Kontener, ale jakiej wielkości?
Kontenery na gruz lub na odpady są różnych rozmiarów. Zamawianie zbyt dużego jednak nie jest wskazane. To wyższe koszty usługi, bowiem nawet jeśli kontener nie zostanie do końca napełniony, koszt jego wywozu będzie wysoki. Co więcej, zbyt duży kontener może w określonym miejscu się nie zmieścić. Postawiony – na przykład na trawniku lub miękkiej ziemi – i napełniony gruzem lub odpadami, może okazać się bardzo ciężki. Istnieje więc ryzyko, że kierowca auta z pełnym kontenerem będzie miał trudności z wyjechaniem z miękkiego podłoża. Lepiej więc zamówić kontener nieco mniejszy, a w razie konieczności zlecić podstawienie go drugi raz. Więcej informacji na temat usług związanych z wywozem gruzu znajduje się na stronie https://citygruz.pl/.
Więcej artykułów
Cennik okien PCV (i nie tylko) – co i jak go kształtuje?
Wzmacnianie integralności konstrukcyjnej: Siła kotw chemicznych
Jak kupić farby na ścianę o nietypowych kolorach?